انسانِ جاری

حرف هایی از جنس طلبگی

انسانِ جاری

حرف هایی از جنس طلبگی

انسانِ جاری

چه زمانی استخاره کنیم؟

يكشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳ ق.ظ

س ۶۹: محل استخاره کجا است؟

ج: استخاره جایی است که اسلام، آن‌جا حکم نداشته باشد؛ اگر حکم داشته باشد نوبت به استخاره نمی‌رسد. اگر حکم ندارد و من می‌خواهم با این آقا معامله کنم- آن معامله حلال هم هست و طوری نیست- امّا می‌ترسم چک او برگردد، چه کار باید کنم؟ اوّل انسان خودش با عقل و تجربه‌ای که در زندگی خودش به دست آورده است باید بفهمد مثلاً معامله کردن با فلانی خوب است یا بد، ببینم با دیگران که معامله می‌کرد چک او بر می‌گشت یا نه، اگر نفهمیدم، باید بروم از کسانی که با او معامله کرده‌اند بپرسم و مشورت کنم، اگر آن‌ها فهمیده‌اند به (نظرشان) عمل کنم، اگر آن‌ها هم نفهمیده‌اند آن وقت سومین بار با خدا مشورت کنم، آن آخرین بار است، اگر اوّل بخواهی استخاره کنی جواب درست در نمی‌آید. استخار محلّش آخرین بار است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی